Hlavní menu

Co je pro me Hismaraton? Mnoho let budovana znacka [ více ... ]

[novinky] Letní dovoUheráci 2021
Napsal Štěpuch v 06 úno : 21:00
Paráda, La Saume čirá nádhera !!!

Napsal Tom v 23 led : 21:43
Bomba, super a navíc jste to dobře podrtili.

[novinky] ŽULA KAM SE PODÍVÁŠ

Členů: 1197, nejnovější: Olda
Hledat Horolezecký oddíl Vrchoviny
Anketa

Kterého zvířete se cestou do skal bojíš nejvíc?

Klíště

Úraz

SICÍLIE – leden/únor 2023
Petr, Středa 01 března 2023 - 17:54:54 // Komentáře:0

report ze zimní Sicílie v podání tří lezeckých a jednoho kiteboarding týmu...

1. tým: Tom, Najáda a Áda. Doprava autem. Doba pobytu necelé tři týdny.
2. tým: Víťák a Ondra. Doprava letecky. Doba pobytu týden.
3. tým: Petr, Anička a Luky. Doprava letecky. Doba pobytu týden, ale trochu posunutý oproti 2. týmu :-)
4. tým: Jíra a Jindra „Piškot“. Doprava autem. Doba pobytu na Sicílii týden. Doba pobytu v pevninské Itálii dalších pár týdnů.

Report od 2. týmu:

Pro mě to začalo už na výročce. Najáda, co seděl naproti mně, mě přesvědčil, jak fajn by bylo se k nim přidat na zájezd na Sicílii.
Neměl jsem ale v práci možnost vzít si tak dlouhou dovolenou jako kluci, tak jsme zvolili variantu letět jen na tejden (28.1. - 4.2.2023). Domluvil jsem se s Ondrou Holanem na termínu a bylo to.

Do Palerma jsme přiletěli v sobotu ráno v 9:30. Počkali jsme na batoh, půjčili si z Goldcar-u Fiat Panda a valili do San Vita lo Capa. Už v Palermu nás chytla docela silná přeháňka (stěrače to nesíhaly). Cestou jsme ještě nakoupili nějaký jídlo a odpoledne jsme už byli pod Katedrálou kopce Monte Monaco a mohli jsme lézt, protože v San Vitu už nepršelo. Stihli jsme vylézt 2 cesty a šlo se bydlet. (S Ádou, Najádou a Tomem.)

V neděli jsme jeli lézt někam dál do Custonaci na Rocca Di Cerriolo. Tahle oblast byla asi nejlepší na lehké cesty, ale byly tam samo i těžké. Svítilo nám slunko a dalo se lézt v triku. Prostě paráda cesty 2x delší než v HISu. Pozor, byly zde asi v dvou cestách příbytky holubů a skalních včel :-). Ale nikdo jsme žihadlo nedostali.

V pondělí jsme jeli lézt na pobřeží San Vita. Příjezd autem byl docela výzva pro řidiče. Cesta byla samej šutrák a jet tam nepojištěným autíčkem... Ale oblast taky suprová, protože cesty byly zase dlouhé, materiál celkem chytovatý a počasí nám přálo - svítilo slunko a k tomu ta zvuková kulisa moře - bájo.

V úterý se zhoršilo počasí, ale celý den nepršelo. Bylo to přesně na restday. Dopolko jsem podnikl výšlap s Tomovým kolem na Monte Monaco. Výhled na zamlžené okolí byl vykoupen tlačením kola po hardcore polňačce (spíš skalačce) ve větru a chvíli i dešti. A ještě mi hrklo v zádech. Byl jsem tam sám a tak jsem se nějak dokodrcal dolů do ubytka. Dali jsme oběd a vyrazili někam na tajné místo s termálními prameny. Ty jsme našli a užili si lázeň ve 40 stupňů teplé léčivé vodě se sirnými výpary. Ten den přiletěla 3. skupina Petr, Áňa a Luky, tak se to večer slavilo.

Ve středu jsem sotva vstal z postele kvůli lumbargu z kola, ale kromě růžové pilulky jsem dostal i spoustu rad jak z toho ven - to musíš rozlézt atd. Tak jsem jel s nima a tím, že tam budu sedět, ležet a relaxovat. To se ale nestalo, protože druhý ibalgin zabral a touha lézt byla velmi silná. Vyzkoušel jsem si 6b TR. A říkali že jsem ji vyběhl. Ale pak už se změnil stín a deltovali jsme do další oblasi poblíž – Never Sleeping-u. Takže to je ta oblast s krásnejma krápasama a fotky z Whats app-u "najdi Víťáka". Super nádhernej terén dlouhý linie (trochu víc silový než jsem si myslel).

Ve čtvrtek jsme lezli v Lost Worldu. To je ta mega jeskyně s krápasama pod vysílačem. Musí se tam slanit takovým 4-kovým terénem. Na zemi v jeskyni byly nějaké zlomené kousky krápníků - asi by se hodila přilba :-) Peckózní lezení pro získání takovejch těch fotek: jeskyně + špagát + lezec coby vzduchoplavec. Kombinace převisu a krápníků na kterých se dají dělat no handy, to je sen. Po mém nabažení (skoro) jsme s Ondrou odjeli na pobřeží do lehčích cest, které měly taky svůj půvab.

V pátek, což byl náš poslední lezecký den zájezdu, se lezlo zase na pobřeží s tím, že se šlo dál, hledat další jeskyně... ve kterých byly zase krápníky – překvapivě (Grotta del Cavallo). Počasí bylo opět prima a my si užili nádherný závěr zájezdu.

V sobotu jsme brzo ráno vstali, aby jsme stihli vrátit autíčko do půjčovny, odbavení batohu a odlet.
Tak sem bych se zas někdy rád vrátil.

Víťák

Report od 3. týmu:

My jsme to měli trochu sofistikovaný… lezecký matroš jsme doma klukům naložili do auta a do letadla jsme pak nastupovali jako dámičky, jen s malým příručním batůžkem (díky kluci). Komplexní servis zahrnoval i odvoz z letiště v Palermu taxíkem s hradeckou SPZkou :-)

Do San Vita jsme přijeli v pozdním odpoledni a jelikož měl Áda připravené pohoštění, tak z lezení nic nebylo… abych řekl pravdu, tak jsme s tím vlastně ani nepočítali. Bylo potřeba se nejdřív aklimatizovat. Hned další den ale naskakujeme do „rozjetého hovrch vlaku“ a frčíme do stěn! Postupně navštěvujeme lezecké sektory kolem San Vita, ale o tom už psal Víťák, takže je zbytečné se znova rozepisovat. Mimo lezení stíháme i dva výlety. Výstup na kopec Monte Monaco (532m) nad San Vitem a podvečerní výlet do historického městečka Erice (750m).

Ohledně oblasti San Vita můžu říct, že jsme byli všichni tři nadmíru spokojení. Krásné prostředí, rozmanitost stěn, krápasy i v lehčích cestách a struktura, která nežere prsty, takže jsme po týdnu lezení ještě klidně mohli pokračovat. Jojo, Víťáku… příští zimu klidně zase ;-)

Petr

Report od 1. týmu: nedodali

Report od 4. týmu: třeba bude samostatně??

Pár fotek pro ilustraci:

den bez ranní kávy, jako by nebyl

Rocca Di Cerriolo

skoro společná, kromě Toma a Ády

Lost World - povinná fotka

Lost World – Áda

Grotta del Cavallo – leze Luky (ve žlutém)