Hlavní menu

Co je pro me Hismaraton? Mnoho let budovana znacka [ více ... ]

[novinky] Letní dovoUheráci 2021
Napsal Štěpuch v 06 úno : 21:00
Paráda, La Saume čirá nádhera !!!

Napsal Tom v 23 led : 21:43
Bomba, super a navíc jste to dobře podrtili.

[novinky] ŽULA KAM SE PODÍVÁŠ

Členů: 1197, nejnovější: Olda
Hledat Horolezecký oddíl Vrchoviny
Anketa

Kterého zvířete se cestou do skal bojíš nejvíc?

Klíště

Úraz

Looser team na Slovensku
Jarda, Pondělí 14 září 2020 - 20:05:13 // Komentáře:0

Po loňské pozitivní zkušenosti padla volba opět na Slovensko. Bohužel team nemohl vyrazit najednou.

Po předloňské a loňské pozitivní zkušenosti  padla volba opět na Slovensko.

Bohužel Looser team nevyrazil najednou. První jako předvoj, dorazili na Slovensko  Jindra s Vojtou a Martinou. Jejich cílem byla malá Fatra. Bydleli v ubytování přímo v Těrchové. Několikrát prozkoumali Jánošíkovy diery a vyrazili i na hřeben . Z Vrátné Doliny lanovkou na Chleb (1646 m.n.m.), Hromové (1636 m.n.m.),  Poludňový grúň (1460 m.n.m.), Sedlo Medziholie , Štefanová,  Těrchová. No hustá túra s prckama. Odměnou v odpočinkových dnech pak bylo koupání v medokýší  Močidlá v Kalamenech a v bývalém lomu  Kralovanské  jazero. V Tatrách pak ještě podnikli výlet k Zamkovského chatě.

Další část Looserů vyrazila ve složení  Junior, Pepek a Káča. Večer před odjezdem jsme v rámci tréningu vyrazili přes Peklo na Koníčka, když jsme se nezúčastnili běhu, tak alespoň symbolicky.  Na Slovensku jsme zamířili nejprve do Malé Fatry na z loňska nepokořený Malý Rozsutec (1344 m.n.m.). Měla to být taková rozcvička před dalšími výkony. Noc strávená ve Vrátné dolině na parkovišti pod lanovkou proběhla v klidu. Trošku nás v podvečer rozhodili přicházející turisté, celí umazaní od bláta….pravda, odpoledne pršelo, stejně tak v předcházejících dnech.

Ráno rychle na parkoviště pod Janošíkovy  diery, než bude plné a davy turistů vše pohltí. Svižně jsme vyrazili tiesňavou. Cesta nám rychle ubíhala a my šplhali vzhůru po žebřících a řetězech natažených nad potokem v soutěsce. Vodopády byly plné vody po deštích.  V sedle Medzirozsutce  jsme dali odpočinek a svačinku. To už začali docházet další turisté a loučka se začala plnit. Naštěstí většina turistů mířila na Velký Rozsutec, takže jsme si svoji túru mohli v klidu dál vychutnávat bez davů lidí. Výstup byl bezproblémový, jen několik míst s řetězy a za 20 minut jsme byli na vrcholu. Proběhlo foto, přihodit něco na sebe a mohl začít sestup na druhou stranu po zelené turistické značce. Sestup byl poměrně dlouhý po řetězech. Když skončily řetězy a začal chodník, nešlo se nijak dobře vzhledem k mokru a vápenci a blátu na pěšině ale sestup jsme zvládli bez ztráty kytičky. Když jsme došli k vozidlu, začalo poprchávat, přesně jak slibovala předpověď. Odpoledne  jsme se přesouvali do Roháčů a po cestě se zastavili v Dolném Kubíně  v aquaparku, který jsem již prověřili v loňském roce. Můžeme vřele doporučit - méně lidí a dobrý poměr cena výkon J.

Během večera dorazil zbytek úderného Looser teamu  v sestavě Lukáš, Vítek, Mates a Danča. Nocovali jsme v Zuberci na parkovišti u Brestovské jaskyně. Ráno jsme  vyrazili na malou procházku k Partizánské nemocnici (1300 m.n.m.), k chatě Zverovka a k plesu pod  Zverovkou. Po cestě jsme odlovili několik kešek. U základny jsme si prohlédli volně přístupný závrt Brestovské  jeskyně a vyvěračku z Brestovské jeskyně s pitnou vodou.   Odpoledne  jsme si šli trošku zalézt na místní lezeckou oblast Vápenica. Na oblast jsem náhodou narazil loni při výběru kešek. Jedna  keška měla být uložena na skále. Skála byla  pěkně odjištěná s 27 cestami obtížnosti 3 až 9+. Ke skále se šlo asi 30 minut pěšky od  Zuberce polní cestou. U skály byl pěkný přístřešek a za cestou tekl horský potok, do kterého se okamžitě  místo lezení malí  looserové vrhli. Strávili jsem tu pěkný podvečer.

Druhý den ráno jsme vyrazili na přechod západního hřebene Roháčů. Jedno vozidlo jsme odvezli do sedla s názvem Horáreň pod Bielou skalou. Na hřeben jsme vyrazili lanovkou z parkoviště Pod Spálenou  do Salatínské doliny  a pak u pěšky až na Brestovou (1934 m.n.m.).  Lukáš pln síly si vyrazil sólo na Salatín (2048 m.n.m).  Zbytek  teamu  se vydal západním hřebenem přes  Zuberec (1806 m.n.m.),  Pálenicu (1753 m.n.m.) na Sivý vrch (1805 m.n.m.). Sivý vrch je vápencový a svým vzhledem připomíná Rozsutec . Výstup nebyl náročný, místy byly opět řetězy. Počasí bylo nádherné, jen v nejvyšších partiích velice foukal vítr a bral nám čepice. Za Sivým vrchem následoval  sestup nejprve členitým  hřebenem, místy s řetězy,který byl posetý vápencovými útvary jako z Vinetůa. Lukáš nás  při sestupu došel a připojil se k nám. Po cestě jsme ještě navštívili Bielou skalu a pak jsme konečně skoro po 8 hodinách došli k zaparkovanému autu, kterým jsem se všichni přepravili na základnu. Následovala koupačka v horské řece a zasloužené pifko.

Další den jsme vyrazili zase trošku polézt na Vápenku a pak jsme se přesunuli do Močidel v Kalamenech, kde se porochnila drobotina v termálním jezírku. Nocleh jsme nalezli na kopečku s nádherným výhledem nad Liptovskou Marou. Poslední den jsme si v Bešeňové prohlédli minerální prameny, které vytvářejí travertinovou skálu. Krakeni chtěli ještě do nějakého bazénu, tak jsme vybrali Turčianské Teplice, kde se všichni před cestou domů umyli.  Pak jsme již vyrazili k domovu a po cestě se ještě zastavili  u minerálního pramene  Budiš. Určitě jsme na Slovensku nebyli naposledy a už se nám v hlavách rodí další cíle.