Hlavní menu

Co je pro me Hismaraton? Mnoho let budovana znacka [ více ... ]

[novinky] Letní dovoUheráci 2021
Napsal Štěpuch v 06 úno : 21:00
Paráda, La Saume čirá nádhera !!!

Napsal Tom v 23 led : 21:43
Bomba, super a navíc jste to dobře podrtili.

[novinky] ŽULA KAM SE PODÍVÁŠ

Členů: 1197, nejnovější: Olda
Hledat Horolezecký oddíl Vrchoviny
Anketa

Kterého zvířete se cestou do skal bojíš nejvíc?

Klíště

Úraz

Tom legend na Sardinii
Petr, Pondělí 09 května 2016 - 22:45:15 // Komentáře:12

Mizerná zima, sníh by se dal dát na jednu kupu, tak Tom myslí „trošku“ jen na lezení a stále nás láká „pojedeme za teplem, třeba na Krétu“.

Po několika změnách destinací padá rozhodnutí na Sardinii, začátkem března. Tom nás ujišťuje teplotami přes den okolo 20 stupňů a v noci, že neklesne pod 10 stupňů. V den odjezdu u nás padá sněhu, jak kdyby zima měla teprve přijít a ani pro Sardošku nebyla předpověď počasí nějak příznivá. V Bratislavě již pohoda a na letišti doplňujeme tekutiny proti strachu. Přece jen ty letadla padají častěji, když někam letíme (loni spadlo ve Francii, letos v Rusku ). Po přistání v Algheru máme problémy s půjčením vozu, ale Jíra to v angličtině vyšprechtil, tak než jsme dopili kafíčko měli jsme půjčený auto-„bus“.

První zastávka – oblast Carrefour.  Nakupujeme jídlo a hodně tekutin. Největší daná položka:  hrnec za 22éček. Orientace v noci na polních cestách není moc ideální a nakonec námi vyhlédlou oblast míjíme. Bereme nocleh v bývalém kamenolomu a v noci rána jak sviň!!! Vyskakujeme ze spacáku a rozespalí koukáme co se děje. Valí se bouřka, je kosa a začíná pršet, která nás vyhání spát do auta.

Ráno okolní krajina leží pod centimetrovou vrstvou krup. Koukáme na teploměr ukazující 0stupňů a tak čekáme, než pro naše sjeté letňákyty kroupy zmizí. Předpověď počasí se mění každým dnem, tak jsme po celý zájezd za sluníčkem cestovali po celém ostrově.

Zastávka druhá
- oblast Lanaitto. Leží v klidném údolíčku, kde je roztroušeno několik sektorů. Po dva dny lezeme pouze v sektoru MusicLand, kde se nacházejí nové cesty. Nejhezší cesta: Shadou in thewall 6c

Zastávka třetí – Cala Gonone.   Zataženo, déšť. Okolí je posázeno oblastmi, z nich se i dvě nacházejí v jeskyních na pobřeží. Jdeme se podívat do té bližší vzdálené asi 15 minut po pobřeží. Velké vlny se tříští o útesy a já hrdinně chodil k okraji do doby, než si mě jedna našla. Vylezeno: 1 cesta (vše mokré)

Zastávka čtvrtá - oblast Jerzu. Přes noc bouřka, ráno 0 stupňů a opět napadané kroupy. Oblast v horách s pěknými výhledy na stolové hory s krásnými technickými cestami. Lézt jdeme až odpoledne, kdy slunce trochu vysušilo stěny. Vylezeno pouze  5 cest a večer opět prší.

Zastávka pátá - oblast Iglesiente – sektory Pilocca, Amante stregata dal CAI.  Klidná pěkná oblast dostupná pouze po parádních polních cestách. Lezli jsme zde ve dvou sektorech odlišného charakteru. Nejlehčí cesta: Dydy - 4a na OS, nejtěžší  7a+/7b OS.

Zastávka šestá - oblast Masua.  Počasí slunečné, až jsme skoro vlezli do moře. Oblast se nachází na pobřeží s nádherným výhledem na moře a ostrůvek Zucchero, na který jsou nástupy z loďky. Loďka byla, ale bohužel ten kormidelník… .

Cesty na Masui jsou jak jednodélky, tak i vícedélky většinou po ostrých chytech. Celkem jsme zde strávili tři dny. Počet vylezených vícedélek: bohužel 0

Dvanáct dní uteklo jak voda a cestou zpět se ještě zastavujeme na žule. Jíra naposledy vypouští Marťanbrouka a za krásného sluníčka valíme na letiště.

Nádherná Sardinie nám počasím moc nepřála – ale stejně paráda. Strávené noci v Busmotel – 6 z 11nocí. Průměr lezců na oblast (mimo nás) – 0,5 osoby. Délky a počet vylezených cest:  30-40m/ 20-49cest. O alkoholu průměr neuvádíme leč by nám ho stejně nikdo nevěřil.

Účastníci malého výletu:
Tom - lezec a řiditel autobusu - vylezeno pouze 49 cest
Najáda - jistič a navigátor - ještě že jsme byli na ostrově
Jíra - kamera a režie – prý haffo 2036
Dydy - kuchař a dietolog – nej jídlo: zeleninové rizoto (nikdo ho nikdy nechtěl)

Skromný report vám napsal osvícený Dydy, cenzura Tom.
Název reportu nepodléhá změnám cenzora!! ač o to usiloval... ;-)