Hlavní menu

Co je pro me Hismaraton? Mnoho let budovana znacka [ více ... ]

[novinky] Letní dovoUheráci 2021
Napsal Štěpuch v 06 úno : 21:00
Paráda, La Saume čirá nádhera !!!

Napsal Tom v 23 led : 21:43
Bomba, super a navíc jste to dobře podrtili.

[novinky] ŽULA KAM SE PODÍVÁŠ

Členů: 1197, nejnovější: Olda
Hledat Horolezecký oddíl Vrchoviny
Anketa

Kterého zvířete se cestou do skal bojíš nejvíc?

Klíště

Úraz

HOVRCH MTBajk 2014
Petr, Pátek 30 srpna 2013 - 17:24:45 // Komentáře:2

Léto pomalu končí a s přelomem do babího létá přichází vyvrcholení bikerské sezóny, kterým se stal HOVRCH MTBajk.

Stalo se tradicí, že týden po HIS maratónu následuje další závod pořádaný Horolezeckým oddílem. Jedná se o závod na horských kolech HOVRCH MTBajk, určený především pro horolezce. Případné zájemce z řad nehorolezců však neodmítáme – důležitá je ovšem mírná znalost terénů v okolí Nováče, protože značení bude pouze hodně orientační. Letos se pojede 3. ročník a pořadatelský tým se těší na větší účast než na loňském propršeném ročníku.

Trasy zůstávají stejné jako loni. "Dlouhá" těžká a technická pro zdatné bajkery.
"Krátká“ lehká, je určena pro ty, kteří se nechtějí „trápit“ na delší (hlavně pro ženy popř. mladší závodníky, pro které je dlouhá trasa příliš náročná). Neznamená to samozřejmě, že se ženy nemohou přihlásit na dlouhou ;-)

Trasy:
dlouhá – 42km – převýšení 1050m
krátká – 21km – převýšení tak akorát

Organizační pokyny: Závod se bude konat v sobotu 13. 9. 2014 (start bude v 10:00) – registrace od 9:00. Trasy závodu jsou vyznačeny na přiložených mapách (kopírují loňskou trasu). Bude se vybírat startovné 50Kč.
V cíli bude připraveno občerstvení, proto počítejte s řádný posezením (pulitr se bude hodit), aby bylo možno důkladně probrat zážitky nejen ze závodu, ale i z celé sezóny.

Vyhlášení:
42km - vítězové celkového pořadí a dále pořadí horolezců (členové jakéhokoli HO).
21km - pouze jedna společná kategorie ženy + děti do 15 let.

Na Vaši účast se těší členové pořadatelského týmu: Miloš a Jenda

Popis trasy – 42km:
z HISu přes zahrádky na Popluží, u Králíčku doprava po silnici přes Metuji po žluté značce do Klopotovského údolí, na první louce doleva nahoru neznačenou cestou do Blažkova, po modré značce na Rezek a prudkou stezkou (značka NM okruhu) na Pavlátovu louku, po zelené značce přes brody, Libchyně na Sendraž a po modré značce k vysílači a dále asi nejnáročnějším sjezdem trasy do Pekla. Dále se bude pokračovat doprava po rozbité asfaltce (červená značka) směr Doly. V půlce na Holubím palouku mostkem přes Olešenku a zelenou značkou stoupat na velké rozcestí, kde prudce doleva neznačenou cestou k Bartoňovu kamenu, zde doleva na modrou značku kolem Kozích hřbetů a technickým sjezdem (opatrně! je to tam vymletý!) k Dubovici, stále po modré značce, která vede až na Dobrošov a po silnici k Jiráskově chatě. Odtud znovu sjezd přes Lipí směr k "Ostrovům" (tady pozor na přejezd hlavní silnice v Lipí!). Z Lipího po zelené značce, která v půlce sjezdu k řece odbočuje doprava, ale my pojedeme rovně dolů neznačenou cestou, která končí na cyklostezce z Ostrovů směr Peklo. Pokračovat se bude směr Peklo (žlutá zn.), krátce po přejezdu dřevěné lávky se odbočuje doprava směr na Přibyslav (neznačená cesta). Z Přibyslavi sjezd po asfaltu (žlutá značka) a městem ulicí U Lesa a stezkou kolem tenisových kurtů k sokolovně, dále směrem na Peklo, po cca 300 m odbočení k zahrádkám a podél nich sjezd ke starému koupališti, po asfalce k městu a hned za mostem přes Metuji doleva na schody a stezkou ke Králíčku, kde se už trasa jede opačným směr než na začátku a bude ještě okořeněna výběhem 100 schodů a zpět do HISu, kde bude cíl (viz mapky).

Mapa trasy:

Profil trasy

Popis trasy – 21km:
z HISu přes zahrádky na Popluží, kolem Králíčku a podél řeky k mostu u Horákova mlýna, zde najedete na zelenou značku a po ní nad Rezeckou ulicí, přes Pavlátovu louku, brody do Libchyň a doleva po silnici na Jestřebí. Zde zase doleva na Nováč a u kravína doprava na lesní cestu, kterou se sjíždí k bývalé "Liščí boudě" u silnice do Pekla. Až k ní ale nesjedete, 200m před silnicí v levotočivé zatáčce odbočit doprava a starou lesní cestou nad silnicí směr Peklo. Na silnici se sjede cca 2km před Peklem. Dál po silnici, před Peklem odbočit doleva přes most a proti proudu Metuje na asfaltovou cyklostezku (žlutá značka), minete asfaltovou odbočku na Přibyslav a pokračujete na druhou odbočku doleva, lesní neznačenou cestou na Přibyslav. Z Přibyslavi sjezd po asfaltu (žlutá značka) a městem ulicí U Lesa a stezkou kolem tenisových kurtů k sokolovně, dále směrem na Peklo, po cca 300 m odbočení k zahrádkám a podél nich sjezd ke starému koupaliště, nad koupalištěm se už trasa jede opačným směr než na začátku. Zpět do HISu, kde bude cíl (viz mapka).

Mapa trasy:

Profil trasy:

Závod se pojede za plného silničního provozu (nikde se nebude doprava zastavovat). Závodníci se účastní závodu na vlastní nebezpečí. Doporučujeme cyklistickou přilbu. Trasa závodu bude na orientačně náročnějších místech značena šipkami (barvou) na cestě.