Hlavní menu

Co je pro me Hismaraton? Mnoho let budovana znacka [ více ... ]

[novinky] Letní dovoUheráci 2021
Napsal Štěpuch v 06 úno : 21:00
Paráda, La Saume čirá nádhera !!!

Napsal Tom v 23 led : 21:43
Bomba, super a navíc jste to dobře podrtili.

[novinky] ŽULA KAM SE PODÍVÁŠ

Členů: 1197, nejnovější: Olda
Hledat Horolezecký oddíl Vrchoviny
Anketa

Kterého zvířete se cestou do skal bojíš nejvíc?

Klíště

Úraz

Končitá a Makita
Dája, Středa 01 listopadu 2017 - 12:01:30 // Komentáře:12

Máme tu další hezký článek o bouldrování od Koudelníka...

Už dlouhou dobu jsem se Štěpánem domluvenej na výjezd na Slovensko. Před měsícem jsme se dohodli na poslední víkend v září. V pátek ještě musím do práce a tak je přejezd do Brna hektický. Ráno jedu rovnou z práce a ve čtvrt na deset už jsem u Štěpána. Přeskládáme cajky a na minutku se stavime nakoupit a už valíme směr Končitá. Dorážíme po dvanácté a už si to kráčíme ke kamenům. První zastávka je u Ozembuchu za 7C. Já už ho mám vylezený a tak radím Štěpovi program. Na druhej posílá a můžeme jít dál. Další na řadě je Jelínkova Síla za 7C. Po pár pokusech to tam je a jdeme na cíl tohoto dne. Iluzia 8A je perla oblasti a je to mega vytrvalostní 8A. Řekl bych dost svižné. Na rozhejbání si dáváme Fly Like 7C. A jdeme na ni. Napinkneme krok a jde se do ostrých. Nejtěžší je závěr, kde člověk musí zabrat za malý bočákový lišty plus je tam hrozně divný chyt, kde se musí klemnout prsty. Hned prvním ostrým dolézám úplně do posledního kroku a plácám madlo. Obrovská škoda, pač pak jsem tam sice ještě dolezl ještě dvakrát, ale už to nebylo tak dobrý. Štěpán končí o krůček níže. Vice pokusů nemá smysl dávat, vytrvalost je fuč. Jdeme se mrknout ještě na Špičkogram 7C+ bez opakování. Potkali jsem Oliho a ten to ráno zkoušel a prej nula. Rozhodím matice a chvíli přemýšlím, jak bych to lezl. Sednu, párkrát heknu a jsem v dolezovém 6C, to už naštěstí nepokazím a jsem nahoře.

Mám radost, menší náplast za Iluzii. Přeci jenom 7C+ na flash není každý den. Zkouším ještě na vidku, ale padám nahoře, tělo už není tak betonový. Balíme věci a jdeme do zadu na monstr projekt, Oli nám ukazuje ještě další projekty. My se rozhodujeme pro ten v jeskyni. Bohužel je to hrozně těžký, i když jednotlivý kroky by asi šly. V kuse ani náhodou. Chce to ocelový tělo. Tak zkoušíme ještě nástup zleva, je to ale hrozný morfo. Potřeboval bych ještě tak 10 cm, abych to dal, Štěpán na to kašle. Ještě přeběhneme k druhýmu projektu, tam ale zavazí kámen a stejně to bude hukot. Štěpán dává stand za 7B a jdeme za tmy k autu. Štěpa domluvil nocleh u Kmocha v Dubnici. Tak jedeme tam. Přivítá nás s plnou parádou. Řízky s bramborem, slivovice, buchta, teplá sprcha a postel. Prostě luxus. Ukazuje nám fotky z Makity a projekty. Jeho zápal pro čištění a popisování bouldrů je úžasný. Před jedenáctou jdeme spát, abychom byli čerství na ráno. Já už mám kůži úplně na kaši a tak se trochu bojím, že už to nepůjde.

Ráno snídaně a v půl deváté už jsme u kamenů. Obhlídka oblasti. Některé linky vypadají famózně. Zaujme nás projekt Medvěd. Ladíme kroky a za chvíli je kroknuto. Jsou to čtyři pure kroky, kde se člověk nesmí zastavit. Já hned prvním ostrým padám v posledním těžkém kroku (kolikrát už?) poté se už jen horším a stisk začíná šlemit. Štěpán po pár pokusech stojí nahoře. Pěkně to přelez. Nahazuje 8A a tak vzniká první pískovcové 8A na Slovensku. Pak přejdeme na Vázu od Kmocha za 7C. Chvíli ladím program a vymýšlím patu, přes kterou dávám, zkouším sd a po pár pokusech je to tam. Štěpa bojuje a po půl hoďce dává. Tady už je vyzobáno a tak frčíme na další kopec, kde je 7C a 7C+ od Stana.

Kopec je hroznej očistec, 40 minut do kopce ke kamenům. Hned se vrháme na impozantní převislou hranu Kikimora za 7C. Koukáme na foto, jak to lezl Stano. Ten program je hrozný psycho, bez hypermobilnich noh čístá nula. Naštěstí přicházím na program s patou a rázem se to dá lízt. Po pár pokusech dávám a hned první dávám prodloužení za 7C+. Štěpa po chvilce taky přelézá a nakonec i Kmocho. Štěpa se nechá ukecat i na prodloužení a na třetí dává. Já se ještě dohaduju na 7B a jdeme spokojeně k autu. Rozloučíme se s Kmochem a frčíme směr Brno, tam přesedám a jedu směr KH. Na závěr bych chtěl poděkovat Olimu a Kmochovi za průvodcování a za azyl. Magnus