Hlavní menu

Co je pro me Hismaraton? Mnoho let budovana znacka [ více ... ]

[novinky] Letní dovoUheráci 2021
Napsal Štěpuch v 06 úno : 21:00
Paráda, La Saume čirá nádhera !!!

Napsal Tom v 23 led : 21:43
Bomba, super a navíc jste to dobře podrtili.

[novinky] ŽULA KAM SE PODÍVÁŠ

Členů: 1197, nejnovější: Olda
Hledat Horolezecký oddíl Vrchoviny
Anketa

Kterého zvířete se cestou do skal bojíš nejvíc?

Klíště

Úraz

Popis a pravidla

v kategorii: Závody HOVRCH > MTBajk

V souvislosti s celkovým rozvojem HO Vrchoviny přišla na přetřes také myšlenka uspořádat závod na MTB. Horské kolo patří v současnosti mezi oblíbené doplňky přípravy horolezců a zároveň v okolí Nováče existuje spousta možností pro trasu závodu na biku, tak jsme se rozhodli zkusit "závod" zorganizovat. Do budoucna uvidíme, jakým směrem by se závod mohl ubírat.

ZÁVODY BYLY PO 3 ROČNÍCÍCH V ROCE 2015 ZRUŠENY PRO MALOU ÚČAST HOROLEZCŮ.

HOVRCH MTBajk
je určen všem horolezcům a členům spřátelených horolezeckých oddílů.

OKRUH nultého ROČNÍKU
délka: 31km
převýšení: 750m
startovné: 30,-Kč

Popis trasy
z HISu přes zahrádky na Popluží, kolem Králíčku a podél řeky k mostu u Horákova mlýna, zde najedete na zelenou značku a po ní nad Rezeckou ulicí, přes Pavlátovu louku, Libchyně na Sendraž a k vysílači, odtud po modré značce vede asi nejnáročnější sjezd trasy do Pekla. Dále se bude pokračovat po zelené značce směr Česká Čermná a v kopci (Pod Dubovicí) odbočovat doleva na modrou značku, která vede až na Dobrošov (v mapě je závěr modré zn. vyznačen špatně), zde bude občerstvovačka a po silnici k Jiráskově chatě. Odtud znovu sjezd přes Lipí směr k "Ostrovům" (tady pozor na přejezd hlavní silnice v Lipí!). Z Lipího po zelené značce, která v půlce sjezdu k řece odbočuje doprava, ale my pojedeme rovně dolů neznačenou cestou, která končí na cyklostezce z Ostrovů směr Peklo. Pokračovat se bude směr Peklo (žlutá zn.), krátce po přejezdu dřevěné lávky se odbočuje doprava směr na Přibyslav (neznačená cesta). Z Přibyslavi sjezd po asfaltu (žlutá značka) a městem ulicí U Lesa a stezkou kolem tenisových kurtů k sokolovně, dále směrem na Peklo, po cca 300 m odbočení k zahrádkám a podél nich sjezd ke starému koupaliště, nad koupalištěm se už trasa jede opačným směr než na začátku a bude ještě okořeněna výběhem 100 schodů a zpět do HISu, kde bude cíl (viz mapka).

mapka závodu:

Závod se pojede za plného silničního provozu (nikde se nebude doprava zastavovat). Závodníci se účastní závodu na vlastní nebezpečí. Doporučujeme cyklistickou přilbu. Trasa závodu bude na orientačně náročnějších místech značena šipkami (barvou) na cestě. Na trati bude jedna občerstvovačka (Dobrošov - zastávka BUS).

Od 1. ročníku došlo k prodloužení trasy a přidání kratší varianty pro dámy, děti a ty, kteří si netroufnou na dlouhou. Tyto trasy se jezdí až do současnosti:

dlouhá – 42km – převýšení 1050m
krátká – 21km – převýšení tak akorát

Více o trasách také zde: POZVÁNKA